Boys of Europe blir Decades: Ikke lenger bare for gutta
Kjededirektør Tobias Neverland Rolsdorph med nytt Decades-skilt.
Kleskjeden Boys of Europe reprofileres og bytter navn til Decades. Navnebyttet følges opp med en offensiv satsing mot bredere kundegrupper for kjeden, som i flere tiår har levert avslappede og uformelle klær med jeans i fokus.
– Som et av våre tre kjedekonsepter har Boys of Europe vært en bærebjelke i selskapet vårt og bidratt solid til veksten vi har opplevd. Vi ser frem til neste fase, som vil preges av en offensiv satsing på Decades mot bredere kundegrupper, sier Johnny Ottesen, adm. direktør i VOICE, som eier Boys of Europe.
Omprofileringen vil gjennomføres fra starten av april på nett og i de første butikkene, og arbeidet vil pågå frem til påske i kjedens drøyt 60 butikker over hele landet.
– Valg av navn er et resultat av en grundig navneprosess, hvor vi testet mange ulike alternativer. Decades kom ut som en klar favoritt for både eksisterende og nye kunder. Det er et attraktivt navn med gode assosiasjoner, og samtidig rom for å fylle med verdi og retning. Decades kommuniserer noe tidløst, varig og klassisk, helt i tråd med målet vårt om å selge klær folk blir glade i og bruker lenge, sier kjededirektør Tobias Neverland Rolsdorph.
Navnebyttet vil følges av betydelige investeringer for å profilere Decades.
– Boys of Europe er en suksess, med god drift og økende markedsandel. Samtidig ser vi et stort potensial for å bli opplevd som relevant av flere. Tilbakemelding fra våre målgrupper er at dagens navn virker noe fremmedgjørende. De kjenner seg ikke helt igjen i hverken Boys eller Europe. Det gjør vi noe med nå, fastslår Rolsdorph.
Bakgrunn om Boys of Europe
Boys of Europe var sammen med Henry Choice og Voice of Europe de første konseptene som ble lansert, da VOICE ble etablert som selskap i 1988.
Boys of Europe ble først lansert som en kolleksjon med herreklær. I 1990 ble den første butikken åpnet, men frem til 2000-tallet var merkevaren først og fremst knyttet til kleskolleksjonen.
Kjeden har eksistert i dagens form siden 2011 og har de senere årene vokst mer enn markedet.