Månedens Butikk på City Nord i februar er Obs Hypermarked!
- Alt for kundene
Månedens butikk
Den økte innsatsen og det nye og fargerike inngangspartiet har gjort at vi har økt omsetningen på blomster og planter med 50 prosent.
Williams farter mellom det fargerike blomsterområdet og frukt og grønt-avdelingen. Begge områdene må passes på. Visne deler plukkes bort. Fargerike produkter kommer ferske inn hver morgen - og settes ut.
Vi har daglig fokus på god service. Det har gjort at Obs! har fått en pris for god service og kundebehandling. Vi er nå kåret til månedens butikk på City Nord i februar.
Begrunnelsen:
" De trivelige ansatte på Obs!, enten det er i butikken eller hos kundesenteret, er eksepsjonelt gode på service og man møter alltid et smil når man kommer innom. Obs! er en innovativ butikk som ønsker å utvikle seg i takt med trendene, enten det gjelder ny pantemaskin eller lignende prosjekter. Butikken fremstår som velfylt og innbydende, og har alltid det man trenger! En absolutt verdig vinner for februar måned!
Kundene sier seg enige.
- Vi er veldig fornøyd. Her finner du alt, og de har veldig gode varer og så er det lett å finne parkeringer. Vi er fast her og handler, forteller Anne Lise og Karl.
Også fast kunde Bente smiler når hun får høre at Obs! er månedens butikk på City Nord.
- Det er velfortjent. Det er god service her, et utrolig godt vareutvalg og så er det hyggelige folk som jobber her, skryter hun.

Varehussjef Thor Christian Larsen har flere planer på lager.
- Bygger om
En del av begrunnelsen for prisen er at vi fornyer oss - 2022 er ikke noe unntak.
- I sommer skal vi bygge om butikken. Hele området hvor vi har kjøl og frys skal bygges om. Vi moderniserer også frukt og grønt. Det blir nye kjøledisker og frysedisker, og mye annet skal også endres. Vi har ytterligere en del av varehuset som også bygges om, men foreløpig er dette hemmelig. Du må bare følge med å se, sier varehussjef Thor Christian Larsen.
Ombyggingen betyr også at kapasiteten på kjøl og frys utvides. Prosjektet vil ikke ha noe å si for åpningstiden på varehuset. Vi holder med andre ord åpent som vanlig. Det blir derimot en stor jobb, som vil ta rundt 1,5 måned. Prosjektet har en kostnadsramme på mange millioner kroner.

Velkommen!
- Alt for kundene
Målet er å fornye oss og gi kundene det beste.
- For en måned siden investerte vi også i en splitter ny og moderne pantemaskin. Du trenger ikke lenger å legge inn en og en flaske; i den nye maskinen tømmer du hele posen eller sekken. Investeringene har ført til en enorm vekst i pantingen hos oss! Pantemaskinen har blitt svært godt mottatt av kundene våre!
- Dette er service til kundene!
Også i det daglig holder Larsen service-fanen høyt.
- Vi har konstant fokus på personlig service. Selv om vi har en stor butikk er det viktig for oss at kundene skal få en fin handleopplevelse. Hos oss skal du bli vist hvor varen befinner seg, peking er ikke tillatt. Ansatte blir via "mystery shoppers" målt på kundebehandling, forteller han.
- Vi har ganske høy score fra kundene våre i servicemålinger og får generelt gode tilbakemeldinger. Så gode at vi blant Obs!'ene er blant de beste i landet. Målet vårt er at du som kunde skal føle deg velkommen her. Det skal være hyggelig å komme hit og handle.