Renate Ovesen Mellem
Gratulerer så mye til Renate Ovesen Mellem som ble vinneren av månedens servicepris på City Nord. Renates serviceinnstilling skårer høyt hos både kunder og kolleger. Så høyt at hun nå har fått City Nords servicepris.
Tilfeldigheter førte Renate Tilbords - og en rykende fersk servicepris
Hun planla egentlig et helt annet yrkesliv, Renate Ovesen Mellem. Men, livets krumspill ville det annerledes, og nå er hun butikksjef på Tilbords City Nord i Bodø - og stortrives med det.
Kollegene trives med henne som sjef. Det har ført til at Mellem i juni er tildelt City Nords servicepris.
Mellem er nominert av sin kollega, Marthe Risto.
«Som leder for gjengen vår på Tilbords er hun varm og veldig forståelsesfull. Hun vil det beste for alle og har et latterfullt og flott vesen. Hun tilrettelegger for oss slik at vi skal kunne yte den beste servicen i butikken. Selv med husbygging og barn på hjemmefronten er hun er alltid tilgjengelig for oss dersom det skulle være noe. Det er aldri noe som er et problem for Renate, kun en utfordring som må løses! Som servicemedarbeider går hun alltid «out of her way» for å gjøre kundene fornøyde. Hun har ekstremt god kunnskap om produktene og annen informasjon, som hun alltid med stor glede deler til våre kunder og andre ansatte. Alle mennesker er forskjellige, og jeg blir ofte svært beundret over hvor godt hun håndterer utfordrende situasjoner. Hun er så flott!!»
City Nord-ledelsen er helt enig med forslagsstiller Marthe Risto.
- Månedenes servicepris deles ut hver måned til en av de fantastiske menneskene som jobber på City Nord.

Mellem åpner butikken med hele 2.889 ulike varenummer med et bredt smil. Lurer du som kunde på noe er det bare å spørre. Du får svar!
Trives på jobb
Gratulasjonene har strømmet på.
- Det er veldig stas. Så absolutt. Dette viser at innsatsen vår legges merke til - og det er bra, sier hun.
Men det var ikke butikksjef Mellem hadde planer om å bli.
- Da jeg var yngre ville jeg bli kokk. Men jeg er utdannet grunnskolelærer, sier hun med et smil.
Det har ikke blitt mer enn noen vikartimer som lærer.
Lykken lå i butikken Tilbords.
- Jeg fikk jobb som ekstrahjelp på Tilbords da jeg gikk videregående. Siden har tatt utdanning som lærer i grunnskolen - og steget i gradene her på Tilbords. Da min tidligere sjef sa opp høsten 2019 fikk jeg jobben, forteller hun.
Det har siden vært en bratt læringskurve.
- Det var like før jul, og plutselig skulle jeg ha ansvar for ansatte og for bestilling av varer, minnes hun.
Det har gått godt.
- Jeg hadde ikke klart det uten den flotte gjengen som jobber her, sier hun.

- Vi er en servicebedrift
Faget kommer ikke av seg selv. Men Mellem har lang erfaring og kjenner varesortimentet.
- Tilbords er en servicebedrift. Vi skal vite hva kunden trenger. Det kaller vi en behovsavklaring, og noe vi gjør for at kunden skal bli fornøyd med sitt kjøp. For eksempel er ikke en stekepanne en stekepanne. Hva du bruker den til mest, definerer hvilken panne du bør kjøpe, sier hun - og trekker fram titanium-pannen som stekepannen med stor S.
- Den er en mellomting mellom teflon og støpejern, og kan settes i stekeovnen.
Alle de seks ansatte har et høyt kunnskapsnivå om varesortimentet.
- Tilbords har et kurs for alle nyansatte. Ellers er det å hjelpe kundene og ta til seg kunnskap fortløpende. Men det tar tid. Jeg har jobbet her i seks år og må av og til fortsatt sjekke enkelte ting. Men selv om vi må sjekke, kundene får alltid svar, sier Mellem.
Hun har også noen tips:
- Kasseroller og panner må alle varmes opp gradvis. Setter du på en kasserolle full av vann er det greit å sette på full varme, men setter du på en panne med en smørklatt er det stor sannsynlighet for at pannen slår seg dersom du setter på for mye varme. Etter bruk bør du også huske å la kasseroller og panner kjøle seg ned. Heller du kaldt vann i en varm panne kan den slå seg av sjokket.
Når det gjelder serviser. Brekk oppvasktabletten i to og vask på lav temperatur.
Tips og råd til godt stell av din nye kasserolle, panne eller service, leveres ut i forbindelse med kjøp.