Renholderene på City Nord
Renholderene på City Nord ble vinnerne av Månedens Servicepris!
Yacob, Tan og Yosef med kollegaer, vasket seg til pris, heder og ære!
Latteren og smilet sitter løst i arbeidsrommet til renholderne på City Nord. Humøret tar de med seg ut på senteret når de sørger for din og min sikkerhet!
Renholderne på City Nord har gjennom hele pandemien stått i front for å gi alle besøkende et trygt opphold. Alle berøringsflater vaskes flere ganger om dagen - og Tan, Yacob, Yosef og kollegene passer også på at ikke spritdispenserne går tomme.
Dagen starter tidlig.
- Jeg kommer på jobb litt tidlig, rundt klokken 05, for å åpne slik at kollegene mine kommer seg på jobb fra klokken 05.30. Vi vasker alle berøringsflater i hele senteret før åpningstiden klokken 10, forteller Tan Zhen Qi.
Det har flere bitt seg merke i. Derfor er renholderne på City Nord mottaker av Månedens servicepris for månedene januar, februar og mars.
"Jeg vil gjerne nominere renholderne på City Nord til månedens servicepris. De holder det rent og pent, og skaper trygghet på senteret. De går stille rundt med sine vaskevogner og er hyggelige og smilende mot kundene. Selv om de ikke har så mye direkte kontakt med kundene, så gjør de en utrolig viktig jobb og fortjener en stor takk for jobben de gjør! De er utrolig viktige, og jeg og mange andre setter utrolig pris på dem"
City Nord-ledelsen er helt enig med forslagsstiller Elisabeth Selvik.
- Vi er stolte over våre renholdsarbeidere som vinner velfortjent servicepris, opplyser City Nord.

Yosef Michael Tekle liker jobben som renholder, og tørker berøringsflater med et smil.
Trives på jobb
Gratulasjonene har strømmet på. Gleden er gjensidig.
- Det er veldig hyggelig å jobbe her. Kundene hilser, sier tusen takk, her er veldig rent - og veldig bra. Jeg smiler og hilser tilbake, sier Yosef Michael Tekle.
Han har "nettopp" begynt i jobben. Det tar han med et smil. Arbeidsmiljøet er bra, noe Tan Zhen Qi og Yacob Asmerom bekrefter. De har henholdsvis 13 og 10 år i jobben.
- De er litt av møblementet på City Nord. Alle kjenner Tan, røper avdelingsleder Turid Skjelstad.
Tan smiler. Joda, det blir mye hei og smil i løpet av dagen. Men jobben, den blir også gjort.
- Vi vasker alle kontaktpunkt før senteret åpner, og under åpningstiden. Det er rekkverk, sittebenker, rulletrappen - mange ting, og mange flere ting enn før pandemien, forteller han.

Tan Zhen Qi og Yacob Asmerom ser til at ingen spritdispensere går tomme. Etter påfylling tørkes det av, slik at dispenseren ser ren og pen ut.
Busch Sørensen Rengjøringsbyrå har for tiden ti ansatte på City Nord. Familiebedriften drives i dag av 3. generasjon, og avdelingsleder Skjelstad berømmer renholderne.
- De er så fantastiske og jeg er veldig stolt av dem. De har stått på dette siste året spesielt, og de står i frontlinjen. De tar vare på hverandre og de er en flott gjeng. Prisen er så fortjent, sier hun.

Serviceprisen; fordi den gjelder tre måneder, har de ansatte fått et gavekort på 3.000 kroner. De er også stolt mottaker av vandrepokalen i en måned. I tillegg vanket det diplom og en stor gavepose med mye godt å putte i munnen.