Jonas Åsli

Jonas er definitivt en god favoritt blant våre medarbeidere!

08.03.202109:04 Kamilla Skog

Vekter Jonas Åsli i Nokas på City Nord er mottaker av månedens servicepris. Fortjent, mener butikksjefer og medarbeidere.

Vekter Jonas Åsli i Nokas på City Nord er populær blant butikksjefer og deres ansatte på City Nord i Bodø. Så populær at butikksjefen på Bagorama tok ansvar og nominerte Åsli til å få månedenes servicepris.

Juryen sier seg enig. Dermed er Åsli vinner av serviceprisen i februar.

Elise Ydstebø og butikksjef Pia Larsen på Urban, snart Junkyard, sier seg hjertens enig.

- Alle er fornøyd med ham. Han tar seg tid til å komme innom, slik at dette er en velfortjent pris, roser Larsen.

Slik fikk han prisen:

"Han sto på for fullt, med lange dager og var mye alene da det var vekterstreik.

Han er alltid blid og positiv, prater med oss i butikkene – han ser folk!

Vi er flere butikksjefer som vil fremsnakke Jonas og hans kolleger."

Åsli setter pris på ordene.

- Jeg synes det er artig. Det er koselig å bli lagt merke til. Du får en boost når du får slike tilbakemeldinger. Jeg får bare lyst å stå på enda mer, sier han.

Jonas Åsli

Jonas Åsli er utdannet matros og sjømann. Nå har en landkrabbe og trives med det også.

- Har daglig kontakt

På hver eneste vakt han har, tar Åsli og kollegene seg god tid til å hilse innom butikkene.

- Vi er alltid minimum to vektere på jobb, og vi er til stede så lenge City Nord holder åpent. Av og til går vi sammen, men ofte deler vi oss opp slik at vi får besøkt alle butikkene jevnlig, sier han.

Under den pågående korona-pandemien mener han dette er særlig viktig.

- Mange står alene på jobb, og jeg har kontakt med dem daglig så fremt det ikke skjer andre ting som krever min oppmerksomhet. Av og til går jeg bare sakte forbi og sørger for å få blikkontakt, slik at de ser at vi er her. Men det er flere som står alene på jobb og de går jeg i alle fall innom for å høre hvordan det går med dem, forteller han, og føyer til:

- Vi er like om hjørnet hvis det skulle være noe, forsikrer han.

Jonas Åsli og renholdsarbeider smilerAlmaz i Busch Sørensen Rengjøringsbyrå AS melder fra om feil på ett av toalettene. Åsli tar saken videre.

Fra matros til landkrabbe

Det var ingen selvfølge at Åsli skulle ende opp som Nokas sin vaktleder på City Nord i Bodø.

- Jeg er utdannet matros og gikk lærlingtiden om bord på Christian Radich - på utenriksfart, forteller han.

Etter avlagt og bestått fagprøve og med et fersk fagbrev i hånd, viste det seg vanskelig å få hyre på en båt.

- Via bekjentskap fikk jeg tilbud om å komme på intervju hos Nokas. Jeg fikk jobben, og begynte på Amfi på Fauske. Etter halvannet år der ønsket jeg å flytte hjem til Bodø, og da fikk jeg tilbud om å jobbe på City Nord, forteller han.

Han klager ikke på å ha fast grunn under seg.

- Jeg er gjennomgående fornøyd med å jobbe i Nokas, og klager ikke selv om jeg en dag håper å å komme meg til sjøs igjen. Men uten kontakter er det vanskelig, sier han.

Jonas Åsli

Det var butikksjefen på Bagorama på City Nord som sendte inn forslaget. Åsli sier rosen er så motiverende at han bare ønsker å gjøre en enda bedre jobb for alle butikkene på kjøpesenteret.

, click to open in lightbox